zondag 30 maart 2014

Zussen weekend

Zaterdagmiddag waren we aan het einde van de dag uitgenodigd om wafels te komen eten bij John en Nanna.
Heerlijk in het zonnetje op de veranda, was dat weer genieten.
Wat hebben we het toch getroffen met onze naboer.

Vannacht gaat de klok weer een uur vooruit.
Vanaf morgen begint de zomertijd.

Zondagochtend zijn we nadat we uit bed waren gestapt en het ontbijt hadden genuttigd gaan wandelen.
Het was prachtig weer en de sneeuw verdwijnt nu in een rap tempo. 
Het bos wordt daardoor weer beter toegankelijk, en we horen de vogels zo langzamerhand ook weer terugkomen.
De lente is ook hier begonnen.

Toen we terug kwamen moest Lynette naar haar werk, want die had avonddienst.
Ik heb nog wat zitten leren, en Sacha en Bas zijn gaan schieten.


Maandag op school kreeg ik mijn eerste Noorse certificaat.
Ik ben geslaagd voor Norskprøve 1!
Op naar prøve 2. 


Na school zijn we naar Arendal gereden om op bezoek te gaan bij ons hondje.
Ze waren na een week weer erg gegroeid.
Nog 4 weken en dan kunnen we er een mee naar huis nemen.


Verder deze week de gebruikelijke dingen zoals sport, school, en werk.

Vrijdag naar Sandefjord gereden om 3 zussen van Lynette op te halen.
Ze hebben jaarlijks een zussenweekend maar deze keer hebben ze er een korte zussenvakantie van gemaakt.
Erg gezellig dat Marijke, Greet en Julia naar Noorwegen zijn gekomen.
Het was fijn dat ze elkaar weer in levende lijve konden zien.
Na de koffie met appeltaart een korte wandeling gemaakt door het bos want het was heerlijk weer.
Het werd een heel gezellige avond die door de meiden werd volgekletst.
Zaterdag zijn ze naar Arendal geweest om te winkelen en hebben de lunch genuttigd in een leuk restaurant.


Zondag was het weer wat minder maar we zijn wel lekker gaan wandelen.
Later op de dag heeft Lynette nog een rondleiding Vegårshei gegeven.
Altijd leuk om anderen te laten zien waar je nu woont.
Maandag zijn de zussen weer naar Amsterdam gevlogen.
Het was erg gezellig.
En nog bedankt voor alle lekkernij die jullie voor ons hebben meegebracht.

Nu de sneeuw weg is ben ik weer begonnen met houthakken.
Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.
Gelukkig kreeg ik goede hulp van Freija, de hond van de buren.


Geschreven door Bas

Vandaag was ik met mijn klas in Arendal naar een wetenschapscentrum.
We gingen daar naartoe omdat we het de laatste weken over de ruimte hadden gehad.
Om 9.00 gingen we met de bus.
Het was een gezellige reis.
Toen we aan kwamen kregen we eerst een presentatie over de ruimte in 3D.
Daarna mochten we door naar een grote hal met allemaal verschillende dingen die we mochten uitproberen.
Het was erg verschillend van een groot hamsterrad tot een grote glazen bol met energie erin.
Toen we klaar waren gingen we naar het centrum van Arendal.
Daar hebben we met de hele klas pizza gegeten in een restaurant.
Wij hoefden niks te betalen omdat we nog geld over hadden in ons klassenpotje.
Dat was geld dat was verdiend met klusjes.
Daarna mochten we nog winkelen.
Veel kinderen hebben weer spulletjes gekocht, maar ik heb mijn geld lekker in mijn zak gehouden.
Om 13.30 kwam de bus ons weer ophalen en zo waren we weer om 14.15 op school.
Het was dus een leuke dag met de klas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten