maandag 2 juni 2014

Dag en nacht licht

We hebben nog steeds heerlijk weer en het wordt steeds later donker.
Als we rond 24.00 uur naar bed gaan is het nog behoorlijk licht.
Daardoor hebben we lekkere lange avonden die we dan weer gebruiken om te wandelen met Floyd.


                       Rond middernacht 

Dinsdagavond zijn we naar de eerste curcusavond voor Floyd geweest.
De puppie training zal vanaf nu elke dinsdagavond plaatsvinden.
De eerste keer was het alleen theorie, dus Floyd is thuis gebleven.
Sacha, Lynette en ik hebben aandachtig de les gevolgd en dat was best nog een opgave want de cursusleidster sprak veldig flott ( erg snel) .
Vanaf volgende week beginnen de praktijklessen die ik samen met Sacha en natuurlijk Floyd ga volgen.
Een Toller is een zeer leergierige hond dus ik ben benieuwd.


                                 de cursist 

Ondertussen dat wij op curcus waren is Bas gaan kleiduiven schieten.
De laatste keer dat hij geschoten had was het nog winter en dan wordt er binnen geschoten  maar nu schieten ze buiten en kon hij dus op kleiduiven schieten.
De afgelopen periode had Bas nog wel wat geoefend in de tuin waar hij plastic flessen in bomen heeft opgehangen.
Maar op kleiduiven schieten is toch wel van een andere orde.
Het ging volgens hem nog niet zo goed.
Dus zal hij van de week wel weer rond het huis gaan oefenen.


Na 2 dagen van regen is het nu weer heerlijk weer.
De natuur is op zijn mooist en dat is langs de weg naar ons huis goed te zien.
Alles staat in bloei en dan is het contrast met de winter wel groot.
Het klinkt zeker uit mijn mond misschien wel gek maar toch kan ik al weer uitkijken naar de winter.


                      "onze" weg nu.

 
                                                  In de winter
 
Vrijdagavond had Lynette een zomerfeest van het werk.
Dit wordt jaarlijks gegeven voordat de grote vakantie gaat beginnen.
De zomervakantie begint hier eerder dan in Nederland.
Zelf heb ik 19 Juni mijn laatste schooldag.
De kinderen hebben vanaf 23 juni vakantie, en gaan dan 3 augustus weer naar school.

Van zondag op maandag heeft Bas samen met nog vier van zijn vriendjes op het voetbalveld geslapen.
Ze hebben tot 4 uur in de nacht gevoetbald.
Dit kon omdat het momenteel niet meer donker wordt.
Na het nuttigen van diverse zakken chips en cola zijn ze dus diep in de nacht in hun tentjes gekropen.
Om 9.30 heb ik hem weer opgehaald.


Elke week probeer ik een inkijkje te geven van ons leven in Noorwegen.
Nu zou ik graag eens een indruk willen krijgen van hoeveel mensen ons blog lezen.
Daarom een verzoek van mij, als het niet te veel moeite is stuur een berichtje naar mijn emailadres zodat ik ongeveer weet wie ons volgt.
(Er zijn via dit blog wel statistieken op te vragen maar deze zijn volgens mij niet betrouwbaar).
Mijn emailadres is: olafinnoorwegen@hotmail.com
Alvast bedankt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten