zondag 4 januari 2015

2015

Het nieuwe jaar zijn we na een zeer geslaagde oudejaarsavond weer goed begonnen.
De sneeuw was in zijn geheel verdwenen, maar het vroor nog wel dus er kon geschaatst worden.
In eerste instantie waren we van plan om zondag naar Gautefall te gaan.
Tot we onderweg in de auto een sms van Nanna kregen, of we zin hadden om te schaatsen en te grillen op het meer.
Er zouden ook nog wat vrienden komen.
Dat leek ons wel wat, dus de auto gekeerd en teruggereden naar huis.
De gehele verdere dag heerlijk op en rond het meer vertoeft.
Met schaatsen, ijshockey, ijsvissen, worstjes grillen, en kletsen was het weer een onvergetelijke dag geworden.

Begin januari ben ik voor 3 dagen in Nederland geweest.
Mijn moeder bezocht en samen met Marcel en Sven even een biertje gedronken in de Bonte Koe.
Daarna nog heerlijk gegeten op de Koemarkt, en de volgende dag weer terug naar Noorwegen.

        De Bonte Koe  (beste café van Noord-Holland en op één na van Nederland)

Door Lynette geschreven

En eindelijk was het dan zover.
Met een gezonde spanning zaterdagmorgen opgestaan want de spinningmarathon stond voor de deur. Het goede doel: de kankervereniging.
24 uur fietsen, hoe zal dat zijn? Dat heb ik mij wel eens afgevraagd en hebben we het met de fietsclub vaak over gehad. Allen hadden we geen idee hoe het zou verlopen.
Zaterdagochtend om 11 uur waren we allen aanwezig op de locatie.
Tassen werden uitgepakt en alles werd op de tafel naast de fiets geïnstalleerd. We hadden veel eten en drinken mee, leesvoer, i pad, breiwerkjes ( dat doen ze hier overal). 
12 uur werd het startschot gegeven en gingen de benen in beweging. 
Ieder uur kon je 5 minuten pauze nemen of het opsparen voor een langere pauze. Dat mocht je zelf bepalen. Maar op het hele uur moest iedereen op de fiets zitten. Dan werd de bel geluid en kwam er weer een nieuwe verrassing. 
Na 11 uur fietsen hadden we een uur pauze en kregen we spaghetti.
Het was een komen en gaan van mensen die ons kwamen aanmoedigen en vooral met verbazing keken hoe wij dit volhielden. Overdag maar ook 's nachts.
Er was verkoop van koffie en kake ( gebak,koek) en de opbrengst was voor het goede doel. 
Ook was er een loterij. 
Wij werden vermaakt met o.a. het plaatselijke zangkoor, kinderen die kwamen dansen, een quiz, bingo, met zijn allen een schilderij maken, tekeningen raden, voorwerpen raden van het plaatselijke museum, smoothietime. En nog veel meer. En we bleven gewoon fietsen.
We hadden 5 keer een spinninguur, uiteraard een iets lichter programma. Maar daardoor kreeg je wel weer energie.
Het is ongelooflijk maar we hebben geen last van de slaap gehad. 
Eén van ons is na 18 uur afgehaakt. Ze was de week ervoor niet helemaal fit.
Zondagochtend om 10 uur kwamen er 2 vertegenwoordigers van de kankervereniging.
Die waren diep onder de indruk van onze prestatie.
Om 11 uur liep het helemaal vol met mensen en werden we aangemoedigd voor het laatste spinninguur.
De laatste minuten werden met zijn allen afgeteld.
Het was super!! Wat een fantastisch gevoel om dit te hebben gedaan. We hebben ruim 10.000 euro bij elkaar gefietst voor de kankervereniging. Hoe mooi is dat! 
De 'day after' viel erg mee. Wat stram met opstaan en zere billen uiteraard.
Maar zoveel hartverwarmende reacties van mensen op het werk, in de zorg, in de supermarkt en op Facebook. 
Als het weer wordt georganiseerd ben ik er weer bij 😄





GESLAAGD!!!
Afgelopen week kregen Lynette en ik bericht dat we geslaagd waren voor onze Norskprøve A2-B1.
Een hele opluchting met een beter resultaat dan ik had verwacht.
Ik denk dat ik nu voldoende bagage heb, en ga mij nu richten op het zoeken van een baan.
Daar zal ik dan hopelijk mijn woordenschat kunnen uitbreiden.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten