maandag 25 augustus 2014

Kaffe og Kake

De buitenlandse kentekens op de weg worden langzamerhand steeds minder, de avonden worden korter, en de dagen zijn geregeld zonnig met af en toe een stevige bui.
Kortom we gaan ons langzaam opmaken voor de herfst.

Van de week staat er weer genoeg op het programma.

Dinsdagavond zijn 12 collega's van Lynette op de koffie met kake geweest.
Ze had een uitnodiging opgehangen op haar werk, en daar is zeer enthousiast op gereageerd. 


Dus is Lynette maandagavond al begonnen met bakken.
Zoals ik al eens eerder heb geschreven is het hier gebruikelijk dat de taarten op tafel worden gezet, en iedereen pakt tot hij genoeg heeft.
Ze heeft er in totaal 4 gemaakt en een collega had er ook nog een mee.


                                      Het resultaat van een dag bakken

Sacha en ik zijn die avond naar de laatste curcusavond van Floyd geweest.
Beiden vinden het niet zo erg dat de curcus is afgelopen want het was niet wat we er van verwacht hadden.
Floyd heeft er denk ik wel iets van geleerd, maar het leukste vond hij toch wel om het hondje van de cursusleidster te bespringen.





Bas heeft zijn gebruikelijke voetbaltrainingen en donderdagavond een wedstrijd.
Verder gaat Sacha nog naar aerobic en gaan ze beiden de buurvrouw helpen met het klieven van het haardhout.
Waar ze dan weer een aardig zakcentje mee verdienen.
Verder ga ik aan mijn volgende schilderklus beginnen.
Dit keer ga ik proberen een oude schuur weer wat meer glans te geven.

Zaterdagavond is Bas gaan paintballen met zijn vrienden.
Van  20.00 tot 24.00 uur konden de jongens zich uitleven in de VegĂ„rsheihallen.
Sacha had een gezellig samenzijn met haar vriendinnen.

Woensdagochtend stonden Sacha, Bas en Filip voor ons huis op de bus te wachten. 
Toen kwam er plotseling een vreemde auto aangereden.
Wat bleek, er was iets met de schoolbus, dus nu kwam de leraar hun ophalen!!!!
Dat geloof je toch niet, als je het niet heb meegemaakt.

Lynette, Floyd en ik hebben van de week nog een heerlijke boswandeling gemaakt.
Het is nu goed te zien dat de herfst in aantocht is, want het bos krijgt weer zijn prachtige kleuren en staat vol met paddestoelen in vele verschillende kleuren en maten.

 

Ook heb ik de laatste dagen verschillende vossen gezien, die steeds dichter bij ons huis komen.
Dus toch maar een beetje oppassen met Floyd als hij buiten is.
Of moeten de vossen oppassen voor Floydje?
Want straks bespringt het lieve kleine hondje nog een vos.


Verder was ik bijna nog vergeten te schrijven dat Lynette momenteel een verpleegkundige student begeleidt.
Hoe snel kan het gaan in bijna een jaar.
Top toch?

1 opmerking:

  1. Lieve Neef, ik ben supertrots op je, wat een mooi leven heb je met je prachtige gezin! Tot ooit. X

    BeantwoordenVerwijderen